Wednesday, January 28, 2009

Snow Day igen

Ytterligare en Snow Day i Dobbs Ferry. Vädret är mycket förutsägbart här och vi var förberedda på att det skulle kunna hända. I vanliga fall är snow days mer än välkomna hos barnen, men just idag tror jag att de hellre att de hade blivit av med sina prov. 

Lite senare än vanligt masade vi oss upp ur sängarna och noterade att det hade snöat nästan tio centimeter. När vi väl kom ut för att börja skotta hade snöandet övergått till regn. Inte tillräckligt mycket regn för att snön skulle försvinna, bara så mycket så att snön vi skulle skotta vägde ton.

Barnen och jag arbetade på bra och belönade oss själva efteråt med sushi och fika i Dobbs Ferry Downtown.

Nu har vi haft snö sedan i julas och jag börjar tröttna på att skotta. Men med tanke på hur varm solen är på dagarna måste våren komma tidigare här än i Sverige. Jag längtar.

2 comments:

Anonymous said...

Trodde du ja. Om det kommer att bli som de tidigare två åren är våren en icke existerande årstid. Jag har haft dunjacka och vantar ändå fram tills det varit dags för bikini och linne, och bytet har skett mer eller mindre över en natt i maj....
Hälsar mästertyckaren, tillika glädjedödaren My

Kina Paulsson said...

Usch, jag vill inte veta. Men idag var det i alla fall en underbart solig vinterdag.