Saturday, January 17, 2009

Fadäs

Vid middagen i går kväll summerade vi senaste veckans händelser och kommande inplanerade evenemang. Magnus har tillbringat senaste veckan i Sverige och det blir en del att gå igenom när han kommer tillbaka. Plötsligt slår det mig -  Dobbs Ferry School Foundation's Fundraising Gala är den 6 mars. Samma dag som jag har bokat biljetter till Billy Elliot. Hur kan jag ha varit så klantig? 

Eftersom jag (och Magnus, jag vill inte bära hela hundhuvudet själv) två år i rad lyckades boka in resor till Paris på Olivias födelsedag, är jag inte helt förvånad över att jag återigen har lyckats göra en dubbelbokning. 

Biljetterna till Billy Elliot kostar, som jag tidigare har skrivit om, $670. Det är ingenting man bara kastar bort. DFSF's Fundraising Gala hade jag verkligen sett fram emot att få delta i. Inte bara för att jag är med i förberedelsearbetet, utan också för att jag ser det som den yttersta inblicken i den amerikanska livsstilen.

Biljetterna till Billy Elliot var bokade via American Express concierge-tjänst. Det första jag gör i dag på morgonen är därför att ringa dit och försöka boka om biljetterna. Egentligen är denna typ av biljetter inte ombokningsbara, men den hjälpsamma conciergen lyckas utan problem byta våra biljetter till söndagens föreställning istället. Vi får något sämre platser, men å andra sidan är denna förställning klockan tre på eftermiddagen, vilket jag tror passar Olivia bättre än åtta på kvällen. Jag som ojat sig så mycket, helt i onödan. Amex Concierge-tjänst är just nu mina absoluta favoriter.

No comments: