Wednesday, January 21, 2009

Individualism

Två intensiva timmar på Manhattan är i alla fall bättre än inget. Idag hann vi avverka en cappuccino och en fotoutställning på Whitney Museum. 

Tåget och tunnelbanan känns numera nästan lika hemma som Stockholms bussar. Jag har till och med slutat att intensivt studera alla människor omkring mig. I början var jag faschinerad över individualismen hos alla resenärerna, speciellt på tunnelbanan. Alla olika nationaliteter, stilar, personligheter och utstyrslar. Ett tag brukade jag räkna antal blå ögon i tunnelbanevagnarna. Jag fängslades av att helt plötsligt vara i minoritet. 

På kvällen var det dags för ytterligare ett möte med DFSF. Jag är fortfarande lika bortkollrad som förut, men nu har jag i alla fall fått arbetsuppgifter och en samarbetspartner. Får se hur det går.

Sagt av Olivia vid middagsbordet: "När jag vaknar på natten och inte kan somna om, då kommer jag till er för att få kärlek."

No comments: