Friday, January 30, 2009

Kafferep

För första gången är jag hemma hos min 70-åriga granne Mrs T. Jag överlämnar mina hembakade chokladsnittar och ser mig omkring. Huset är en spännande blandning av alpstuga och skandinavisk 60-talsdesign. Överallt hänger stora abstrakta målningar av Mr T och i ett hörn stoltserar Mrs T's magnifika harpa.

Mrs T har dukat upp för kaffe i vardagsrummet och vi slår oss ner i de danska fåtöljerna. Huset är tyst och jag tänker på min farmor och mormor där det också alltid var tyst. Vi diskuterar Obama, Bush, abort, konflikträdsla och resor. Efter två timmar, när jag trodde att det bara hade gått en, är det dags för mig att gå hem igen. 

Med mig får jag några broschyrer om intressanta resmål i New York-området samt ett tips om att besöka New York Philharmonikers genrep för endast $16.

No comments: