Sunday, January 11, 2009

Coolant

Vår bil har blivit förhäxad. Eller är vi utsatta för sabotage, vilket känns ännu värre. I dag när jag och barnen skulle åka ner till Dobbs Ferrys lilla centrum för att äta lunch, visade bilen på "Low Coolant. Stop engine". Därefter gick det inte att starta bilen igen. När vi tittade efter var behållaren för kylarvätska halvtom. Det ska inte hända på en sex månader gammal bil.

Bildebaclet förde med sig två positiva saker i dag. Hela familjen promenerade ner till stadens centrum för att äta lunch, istället för att ta bilen. Det tar inte mer än 10-15 minuter att gå. Egentligen borde vi alltid gå, men eftersom ingen annan promenerar, känns det konstigt. 

Bra sak nummer två var att jag efter lunchen fick bege mig ut på ytterligare en promenad. Jag behövde kontanter och Citibank finns i vår grannstad Hastings. Använder vi någon annan bank för kontantuttag blir det avgift. Nu sken solen på Croton Aquaduct som går hela vägen bort till Citibank och jag fick en underbar vinterpromenad på eftermiddagen.

Det negativa var att Olivia missade sin svenska skola och att jag måste ändra morgondagens planer för att ägna mig åt bilreparation. Igen. Den här gången känns det ännu värre än sist. Nu behöver jag nog en Volvoverkstad. Jag vet inte vad som känns värst, allt jobb detta medför, eller tanken på hur det har kunnat hända. 

No comments: