Sunday, December 7, 2008

Söndag

Vi lämnar alla Köpenhamn samma tid och delar därför taxi till Kastrup. Denna gång lyckas jag köpa till mig en uppgradering till Economy Extra för 10 000 bonuspoäng. Det är det värt för extra benutrymme. 


När jag sitter i gaten och väntar på att gå ombord på planet, kommer en av SAS-kvinnorna ut och ropar mitt namn. Jag får naturligtvis för mig att de har kommit på att jag har gjort något fel och inte alls är berättigad till uppgradering. Istället meddelar hon att hon har hittat en bättre plats till mig. Istället för att sitta i mitten av tre, får jag en gångplats.


Vad gör att så fort man höjer sig lite över massorna, så ökar servicen med 300 procent? Hade jag inte uppgraderat finns det inte en människa på SAS som hade brytt sig om vilken plats jag hade haft i kabinen. Nu gör hon sig besväret att ge mig en ännu bättre plats, utan att jag har bett om det. Självklart klagar jag inte, utan är bara tacksam över denna extra service.

1 comment:

Anonymous said...

Skönt med service. På Norwegian (som visade sig ha chartrat ett plan från Jettime) kunde man inte ens köpa lite vatten. Den enda servicen de erbjöd var att landa på tid, vilket jag tror att vi gjorde.
Kram Ulla