Friday, December 19, 2008

Snow day

Halv sex på morgonen ringer vår hemtelefon. En automatisk telefonsvarare meddelar att skolan är stängd idag på grund av snöoväder. Magnus går upp och tittar ut. Inte en snöflinga i sikte. Vi somnar om.

En halvtimme senare är det dags för Magnus att gå upp. Själv ligger jag kvar i sängen en stund till, men ansluter till frukost trots att jag inte har några barn att få iväg till skolan. När Magnus går till jobbet halv åtta ser vi fortfarande inte någon nederbörd.

Jag är lite besviken att skolan är stängd just idag. Vi var bjudna på frukost i skolan för att fira att Filippa har blivit vald till Student of the month. Hennes lärare i Creative Writing har nominerat henne och vi är naturligtvis oerhört stolta. Förhoppningsvis blir det en ny frukost och hoppeligen blir det inte på tisdag när Filippa är i Sverige.

Nu är klockan snart 11 på förmiddagen och vi ser stilla snöflingor falla till backen. Magnus har rapporterat från Manhattan att där har snöfallet intensifierats. Det blir kanske snöstorm idag i alla fall.

3 comments:

Anonymous said...

Stor grattiskram till Filippa!! Fran kusinerna i Virginia.

Anonymous said...

Mormor och Bengt stämmer in i hyllningskören för Filippa!!!!

Filippa said...

tack så mycket allihopa, men jag kan ju inte direkt säga att jag var besviken när skolan var inställd ;)