Wednesday, December 10, 2008

Balettuppvisning

Olivia har haft avslutning med sin balett och som vanligt avslutades terminen med uppvisning för föräldrarna. Vi har ganska tråkiga erfarenheter av Olivia och dansavslutningar och jag var lite orolig för att hon skulle bryta ihop även denna gång.

Sammanbrottet var nära strax innan avfärd till dansen, men efter lite lirkande lyckades jag få den nervösa primadonnan på fötter igen. 

Troligen tyckte alla närvarande föräldrar att deras barn var bäst i klassen, men bara en hade rätt - jag. Ingen ballerina var lika uppmärksam, rak i ryggen och vacker som den lilla älvan i knallrosa dansdräkt.

Mitt i föreställningen blev det ett litet avbrott när en av elevernas lillasyster började kräkas hejdlöst, men "the show must go on" och flickorna fortsatte med sin dans som om inget hade hänt.


2 comments:

Anonymous said...

Har också varit med under en uppvisning när ballerinan ifråga inte ville visa upp sig alls. Så oj, vad imponerad och stolt mormor blev när jag såg bilderna idag. Håller med om att Olivia absolut måste ha varit den bästa och vackraste!

Anonymous said...

Vilket vackert barn!
Så graciös och composed!