Wednesday, December 3, 2008

Förberedelser

Pass, resebekräftelse, visapetition, hörlurar, europeisk laddare, svenskt bankkort är framlagt. Dags att stryka vita skjortan och packa resväskan.

I morgon bär det av till Danmark. Enligt väderprognosen ser det ut att bli ungefär som här. Runt 39 grader Fahrenheit och sol. Helt OK så länge det inte blåser, vilket det sällan gör här. Troligen mer i Danmark.

Hur sex kvinnor i 40-årsåldern roar sig i Köpenhamn återkommer jag till, så snart jag har en internetuppkoppling. Denna gång reser jag inte utan datorn.

6 comments:

Jonas Jonasson said...

Hur sex kvinnor roar sig i Köpenhamn? Tja, jag vet hur en man roar sig i Köpenhamn. Han tar sin kära hustru till Ilum Bolighus mitt i stan (där de säljer ALLT som är vackert och stilfullt och därtill allt som är än vackrare och än stilfullare), sen går han själv tvärs över gatan och sätter sig på irländska puben och väntar på att hon ska komma tillbaka. Det brukar ta hela dan. Sålunda ingen skada skedd.

Kina Paulsson said...

illum blir det definitivt. Även en av mina favoriter. Just nu sitte jag i gaten och undrar över varför det står Stockholm vid min flight.

Anonymous said...

Okej....nu har jag suttit å stirrat bra länge på skärmen...har du landat än, har du med datorn, har du glömt adaptern...vad händer?

Ja, jag vet - Peder Oxe kan ses som en turistfälla, men är absolut värt ett besök. Sen behöver man kanske inte dansa i bar överkropp i baren i källaren, som nån tydligen gjorde i slutet på 80-talet...

Anonymous said...

Har du inte landat ännu ? mm ok det var väldigt roligt vad jag förstår så har du nog druckit kann i din ungdom vid besök i denna stad då kan man nämligen göra som dansaren i tidigare kommentar .
Ok var rädda om er ha roligt kramar från Malungsfamiljen

Anonymous said...

Nu blir man orolig o samtidigt glad att dessa unga töser rockar loss men var är lägesrapporten jag köpte ingen expressen .
Du kina kan du maila till mig när du förmår har tappat er adress worx.ht@gmail.com kram

Kina Paulsson said...

Det blev tyvärr ingen online rapport från CPH. Vår värdinna hade inte trådlöst nätverk (och inte enda var olåst i omgivningen) och min moderna dator har inget nätverksuttag. Men bättre sent än aldrig kanske,