Monday, March 2, 2009

Insnöad arbetsdag

Redan igår kväll fick vi meddelande om att skolorna skulle vara stängda idag på grund av snöstorm. Själv hade jag ett möte med mitt nya jobb klockan 9 ute på Long Island, men bestämde med Filippa och Rasmus att de skulle ta hand om Olivia. 

När klockan ringde 6.15 hade det slutat snöa, men på marken låg ett nästan tio centimeter vitt täcke. Några minuter låg jag och funderade på hur framkomligheten såg ut på vägarna och kom fram till att det brukar vara ganska OK när man väl kommer ut på de stora vägarna. De saltar mycket generöst och har oftast många plogbilar ute.

Jag tog mig därför samman, klädde på mig och gick ut och skottade vår långa uppfart. Halvvägs fick jag ett meddelande på telefonen (som vanligt har jag för låg volym på mobilen och hör inte när det ringer) där min chef berättade att mötet var inställt. De vi skulle träffa på Long Island kom inte ut med sina bilar. Jag ställde omedelbart ifrån mig snöskoveln och gick in för att läsa min bok istället.  

No comments: