Thursday, March 19, 2009

Besök

Bilresan går strålande nästan ända fram till Newarks flygplats. Fem minuter innan navigatorns beräknade ankomsttid blir det fel. Jag lägger mig i Expressfilen istället för Local och kan därmed inte svänga av när jag ska. När jag sedan ska rätta till problemet vill min kära vägvisare att jag ska köra över en bro som är avstängd och några alternativ vill hon inte kännas vid. Till slut hittar jag en hederlig Detour-vägskylt och tio minuter försenad anländer jag till flygplatsen.

Flygplanet från Madrid har anlänt 30 minuter tidigare än beräknat och Mamma och Bengt står och väntar när jag kommer fram. Som alltid tror jag att det ska bli underligt att träffa släkt och vänner från Sverige här i USA, men det blir det aldrig. Tvärtom, det känns helt naturligt och väldigt roligt.

På rekordfart är vi tillbaka i Dobbs Ferry, utan några felåkningar och utan kö på George Washington Bridge. Olivia hinner precis i tid till sin balett, vilket jag aldrig kunde tro. På kvällen äter vi spenatsoppa på färsk spenat, som det tar mindre än 30 minuter att laga. Sanslöst gott!

No comments: