Wednesday, March 25, 2009

Våfflor

Trots att min mamma och hennes man inte förde mycket liv när de var här, känns det tyst och tomt i huset nu när de har åkt. Extra tyst är det nog för att FIlippa inte heller är hemma. 

I dag är det Filippas födelsedag och eftersom Mormor och Bengt åkte hem idag, hade vi födelsedagsmiddag i går kväll istället. Därför kunde jag inte säga nej när Filippas pojkvän ville bjuda sin flickvän på våfflor, våffel- och födelsedag till ära. Här är det i och för sig inte våffeldag, men har man en svensk flickvän så får man snabbt lära sig nya saker. 

Egentligen skulle jag vilja skriva flera sidor om hur underbar tonårskärlek kan vara, men det skulle bara bli patetiskt. Jag nöjer mig med att konstatera att det var en vecka sedan Filippas fötter senast nuddade marken.

Olivia var mycket upprörd över att hon inte fick äta våfflor. Eftersom våra våffeljärn inte fungerar här, åkte Rasmus, Olivia och jag till Dobbs Diner istället, där Olivia fick Belgian Waffles som kompensation.

2 comments:

Anonymous said...

Vill bara på detta sätt berätta att flygresan till Madrid gick fint - vi slumrade litet mellan serveringarna av middag och frukost och tog sedan bilen hit till Albatera dit vi ankom 15.45 vår tid.
Än en gång ett varmt tack för en härlig vecka! Mormor och Bengt

Anonymous said...

Du får inventera frysdisken nästa gång du handlar. Båda våra flickor gillar de färdiga och styckfrysta amerikanska våfflorna från Eggo (gula rektangulära papplådor). Man bara rostar en i brödrosten när våffelsuget sätter in, våffeldag eller inte.
My