Monday, March 30, 2009

Das Rheingold

Just nu bedriver The Metropolitan Opera en kampanj som går ut på att man varje måndag kan anmäla sig på deras hemsida med möjligheten att vinna biljetter för $25 styck till helgen efter. Normalpris för biljetterna är cirka $200, så $25 är i stort sett gratis. Vinner man och inte vill gå, behöver man inte köpa några biljetter.

I måndags skrev jag in mig på vinst och förlust och vann till min häpnad biljetter till lördagens matinéföreställning av Rehnguldet. Magnus erbjöd sig att följa med och jag köpte två biljetter. 

Vi lämnade Olivia hos några vänner i Tarrytown och åkte in till stan i god tid för att hinna med lunch innan föreställningen. Mitt emot The Met hittade vi flera restauranger som såg lämpliga ut och valde Bar Boulud där vi åt underbart goda franska charkuterier.

Uppsättningen pågick i tre timmar i ett sträck och efter en lite seg start blev det en riktigt underhållande föreställning. Scenografin var helt makalös och alla sångare höll hög klass. Vi hade fått bra platser och det kändes extra bra att bara ha betalat totalt $50 för biljetterna, istället för $470 som sist.

No comments: