Monday, June 1, 2009

Fotboll och bilbarnstolar

På söndagen ska Filippa spela match i Somers, 40 minuter norr om Dobbs Ferry och jag får agera soccer mom medan övriga medlemmar i vår extended family äter brunch på Dobbs Diner. Eftersom resan dit är lång, matchen pågår i 1,5 timme och de samlas 45 minuter innan match, är det en fyratimmarsutflykt för mig och Filippa. För att göra det bästa av situationen tar jag med mig kaffe i termos, en bagel och New York Times och har egen brunch i min sport chair. Vädret är perfekt så det blir ganska bra ändå.

Vi hinner precis lagom hem för att packa bilen och bege oss till Newark. L med barn samt Magnus ska flyga till Sverige. Planen från början var inte att L skulle flyga med samma plan som Magnus, men nu när vi ser all packning, barnvagn och barn förstår jag inte hur det skulle ha gått till annars.

Jag lämnar av dem vid incheckningen på Newark och beger mig till Hertz för att lämna tillbaka de bilbarnstolar vi har hyrt en extra vecka. Bilen lämnade J tillbaka förra söndagen. På Hertz var de högst konfunderade över detta arrangemang. De hade aldrig varit med om att någon skulle lämna tillbaka bilbarnstolar men ingen bil. Magnus hade innan sagt att jag skulle vara noga med att få någon form av bekräftelse på att stolarna var tillbakalämnade, men efter att ha blandat in i stort sett hela personalen i frågan, kom vi fram till att det inte gick. Stolarna var i teorin redan återlämnade samtidigt som bilen förra veckan. Hur gör andra människor som har besök med småbarn? 

Nu har jag nog klarat av den sista resan mellan Dobbs Ferry och Newark på ett tag. Men man kan aldrig så noga veta. 

2 comments:

Unknown said...

Sitter och njuter av alla nya berättelser :-) Kram

Kina Paulsson said...

Glad jag blir av att höra! Kramar