Friday, June 12, 2009

Sightseeing i Midtown

Min syster är här med sina fyra barn samt ex-sambo. Viss oro kände jag innan hur det skulle bli med ytterligare sex personer i vårt hus, trots att det är ett stort hus. Nu har halva tiden gått och jag tycker att det går över förväntan.

I onsdags åkte jag tillsammans med alla sex till Manhattan för att utforska Midtown. Enklast och billigast när man är så många är att ta bilen, vilket vi gjorde.

Första gången i New York City är det lika bra att klara av turistdelen av Manhattan först - Fifth Avenue, Central Park, Apple Store, FAO Schwartz, Bloomingdale's, Time Square med mera. Olivia hade playdate på eftermiddagen och jag kunde stanna kvar ända till klockan tre. På den tiden hann vi bland annat med 1,5 timmes strosande på Bloomingdale's. Jag och min syster använde tiden till att uppdatera varandra på våra liv, medan vi promenerade genom varuhusets alla våningar. 

Lagom till att sightseeingturen gick vidare mot Rockefeller Center och Time Square, var det dags för mig att ta tåget hem. Time Square är något jag tycker man aktivt bara behöver besöka en gång, så hemresan kom alldeles lägligt för mig.

Strax efter klockan åtta på kvällen, 11 timmar efter att vi lämnade Dobbs Ferry på morgonen, kom hela familjen hem från stan. Då hade jag allvarligt börjat fundera på om och när det var dags att kontakta polisen. 

4 comments:

Anonymous said...

Glädjande rapport - vill gärna höra mer från invasionsäventyret... Yngsta dottern är på Kreta så inget av mina barn eller barnbarn är i det här regniga kalla Sverige!

Kina Paulsson said...

Två dagar har de nu varit ute på egna äventyr och inte kommit hem förrän till kvällen. Själv har jag en flytt och Olivia att ta hand om, så jag har ägnat mig åt mitt. Men jag ska försöker berätta så mycket jag kan.

Kan även meddela att det är mycket regnigt och trist här också. Som tur var är det i alla fall varmt.

ninni said...

Tråkigt och roligt att du ska komma till Swäjden igen.
Tråkigt för att blogga från Silverdal kanske inte är lika inspirerande. Roligt för att då hoppas jag får se dig igen. Dock har jag hört att Silverdal är som Stepford Wifes... Kanske kan bli manus till en svensk såpa? Kram på goa du

Kina Paulsson said...

Låter som en lysande idé! Men då får jag nog skriva anonymt...