Sunday, June 14, 2009

Little Shop of Horrors

I två veckors tid har jag skrivit på en inventarielista till flyttfirman. Kanske behöver jag förtydliga att jag inte har skrivit oavbrutet i två veckor, men till och från. Hur kan det ta sådan tid när det är bara är ett år sedan ni flyttade sist, kanske någon undrar? Bra fråga, jag undrar också. Kanske beror det på att den amerikanska tullen hade sönder 20 procent av vårt hem när vi flyttade hit och jag nu vill vara säker på att allt är klart och tydligt dokumenterat.

Medan jag har skrivit inventarielistor har min syster med familj turistat på Manhattan. De kommer att ha sett betydligt mer av Manhattan på sina dagar här, än vad jag har gjort på ett år. Sightseeing är inte min främsta gren, har jag kunnat konstatera nu när jag har sett proffs in action.

På fredag kväll var vi alla (utom Rasmus som hade annat för sig) på Broadway och såg Little Shop of Horrors. Broadway i Dobbs Ferry om jag ska vara precis. Det var seniors i Dobbs Ferry High School som stod för showen och precis som när vi såg The Suessical imponerades vi av de proffsiga eleverna. En av huvudrollsinnehavarna har till och med varit med i en musikal på riktiga Broadway. 

No comments: