Saturday, June 20, 2009

KitchenAid i regnet

Alldeles för sent kom jag iväg till Bed, Bath & Beyond och Westchester Mall. Jag hade tänkt hinna handla en mängd saker inför vår flytt till Sverige. Allt sådant som man förväntar sig ska finnas i ett hem från USA. Nu hann jag bara med det viktigaste och lite till. Det viktigaste av allt var en KitchenAid hushållsmaskin. En som kostar $260 på Bed, Bath & Beyond med lite rabatt men cirka 5 000 kronor i Sverige. 

Inte nog med att jag kom iväg sent på min shoppingtur, dessutom ringde Filippa och bad att få bli hämtad vid tågstationen. Hon hade spenderat natten på hotell på Manhattan tillsammans med 14 kompisar natten innan. Här är det vanligt att man hyr ett hus eller tar in på hotell natten efter Prom. Eftersom det regnade ordentligt, kunde jag inte annat än att åka hem tidigare än beräknat för att plocka upp de trötta paret. 

Sent på eftermiddagen kom Magnus hem från Sverige. Med sig från flygplatsen hade han den hyrbil vi ska dras med framöver. Vår egen bil är det dags att sälja.

På kvällen skulle vi ha varit med på den årliga ELL-picknicken, men den regnade inne. Ingen kan ana hur mycket det har regnat denna vår. Jag har inget att jämföra med, men enligt uppgift är det högst onormalt med så här kall och regnig vår. Det enda positiva är att inte Olivia tjatar sönder mig om att få gå och bada.  

4 comments:

Anna said...

50 år sen det var så här kallt. säkert lika länge sedan det regnade så här mycket.

Anna said...

Förresten, Kitchen aiden, hur gör ni med den och elen? kör ni med en transformator då?

Kina Paulsson said...

Stämmer, det har funkat bra här, förhoppningsvis funkar det lika bra åt andra hållet.

Anna said...

Bra, då hör vi hur det funkar med den när ni kommer hem!