Thursday, June 18, 2009

Jazz vid Hudson River

Onsdag var hemresedag för min syster med familj. Som en sista utflykt följde L med mig till IKEA för att köpa en ny säng till Olivia. Eftersom Olivia kommer att få det minsta rummet i vårt nya hus, är hon lovad en loftsäng. Om vi köper den här i USA kan vi använda den gamla madrassen. Problemet är att vi nu kommer att ha en extra säng, Olivias gamla, utan madrass. Det kanske inte var så smart. Vad gör vi med den nu? Ytterligare en fråga att hantera innan nästa torsdag. Turen till IKEA gick i alla fall smärtfritt och jag passade på att köpa essentiella varor inför fredagens svenska högtid. 

När huset hade blivit tomt var det dags att återigen ta itu med däcken på vår bil. Bara för att vi har tänkt sälja bilen på torsdag har den där lampan som säger "Low tire pressure", börjat lysa igen. Vår lille lokale mekaniker fixade problemet på en kvart och nu håller förhoppningsvis däcken så pass länge att vi kan sälja bilen. Även denna gång var det spik i däcket, men bara en. Inte fem som sist.

Framåt eftermiddagen ringde Filippa från stans blomsterhandel och ville att jag skulle komma dit med pengar. Hon skulle köpa en blomma till sin date på kvällens Senior Prom, men hade glömt pengarna hemma. Det var bara att slänga in Olivia och hennes playdate i bilen och bege sig dit. Inne i blomsteraffären var kön lång. Dagen för Prom måste vara en av årets bästa för blomsterhandeln. Jag fick sedan även äran att köra Filippa till Lukas. I filmerna är det alltid killarna som hämtar upp tjejerna, men i verkliga livet måste man ibland vara praktisk. De var i alla fall otroligt fina båda två.

Dagen avslutade Olivia och jag nere i Waterfront Park där säsongens onsdagskoncerter har börjat. Stadens invånare samlas för att lyssna på jazz, ha picknick och dricka vin. Några av våra vänner från Olivias busstop var där så vi fick gott sällskap.
Många tror att man har så mycket tid som hemmafru, men jag undrar snarare hur man hinner med livet när man jobbar?

2 comments:

Anna said...

å så fina de var! vad gör ni i helgen?

Jonas Jonasson said...

Vi hemmamän har det rätt körigt vi också ska jag säga!