Monday, June 15, 2009

Pool Brunch

Våra underbara svenskamerikanska vänner hade slagit på stort och bjudit in oss alla på pool-brunch på söndag förmiddag. Trots att vädret var ganska trist badade alla barnen länge i poolen, medan vi sippade på varsin mimosa på altanen. 

Efter badet åt vi bagels med lax, fruktsallad och mina totalt misslyckade kanelbullar. Jag skulle göra mig till och baka kanelbullar att ta med mig, men det fungerade inte alls. Trots att jag följde alla konstens regler med jästen, vägrade degen att jäsa. Enligt vårt värdpar ska det finnas färskjäst på Stop & Shop om man frågar, själv har jag bara hittat urusel torrjäst. Men det är tanken som räknas och så länge de fortfarande var varma, smakade de helt OK. 

Tyvärr var vi tvungna att lämna tillställningen alltför snart för att bege oss till Larchmont där Filippa spelade säsongens sista match. Solen hade nu kommit fram och helt plötsligt blev det nästa besvärade varmt. Vädret är mycket ombytligt här, även om det mest har regnat på sista tiden. 

3 comments:

Anna said...

färskjästen fungerade väldigt dåligt också. jästiden är lång. Väldigt lång. jag köpte med mig torrjäst från sverige sist. nåt knep måste det finnas. har bara inte kommit på det än...
kram

Kina Paulsson said...

Synd att bakning inte är så stort här (och att jäst är en ytterst billig produkt) annars hade vi haft en affärsidé.

Anonymous said...

Nu kanske färsk jäst är passé för din del, men det finns alldeles utmärkt sådan på Whole Foods för den som önskar. /My