Saturday, June 27, 2009

Färdigpackat

Trots att vi inte packar själva och inte heller behöver lyfta en enda kartong, är jag helt slut efter tre dagars packande. Jag antar att det är psykisk utmattande att packa ihop ett helt ett hem och lämna något man inte vill lämna. 

Inte nog med att extranycklarna till huset hamnade i någon flyttkartong. Så gjorde även garageöppnaren. När vi upptäckte detta blev jag ännu mer utmattad. Självklart borde jag ha förberett bättre, men jag tycktes ligga ett steg efter hela tiden.

Mitt i allt flyttstök blev vi inbjudna på kaffe hos våra grannar Mrs och Mr T. Olivia fick äran att spela på Mrs T's vackra harpa. 

Nu är huset helt tomt och vi har flyttat in på hotell i Tarrytown. Olivia är glad för hon kan bada i hotellets pool. För oss andra känns det mest tomt och vemodigt.

4 comments:

Anonymous said...

Vi sitter här på Vätö efter en golfrunda i 30 graders värme och tittar på fotboll mellan USA och Brasilien där USA som varit helt fantastiska leder med 2-0 i halvtid...... kram och lycka till- Heja USA!

Anna said...

Av någon anledning var det en helt underbar video! Så vacker, på något sätt vemodig och bara helt underbar!
Kram

Kina Paulsson said...

Fotografen Rasmus tackar så mycket för de orden.

Anonymous said...

Tack Anna för att du gjorde mig uppmärksam på att fotot var en video - fantastiskt härligt! - tack Rasmus och Mrs T och tack Olivia för att mormor fick höra de fina tonerna! Jättekram till er alla!