Sunday, June 7, 2009

Måsten

Inför vår flytt, nästa besök och framför allt helgens tillställning har det varit många måsten i veckan. Stor del av helgens mat klarade jag i och för sig av i onsdags då jag var i Norwalk i Connecticut och handlade sill, knäcke och västerbottenost på Scandia Food & Gifts, men fortfarande har det varit mycket att ta tag i när man ska ha 30 personer i trädgården.

När det blir lite för mycket att göra reagerar jag ibland på ett underligt sätt. Jag gör ingenting. Hela torsdag förmiddag tillbringade jag i soffan med kaffe och min vän A från Tarrytown. Vi bara pratade och pratade och alla mina måsten paketerade jag i en låda bland övrig bråte i garderoben. Eftermiddagen var inte mycket bättre den. Hela jag var som bly och allt kändes totalt oöverstigligt. Ett skåp rensade jag i alla fall, för att kunna pricka av något på listan.

På fredagen var det bara att plocka fram lådan ur garderoben och ta itu med ett måste i taget. Lite roligt var det ändå att åka till Westchester Mall för att byta för små skor. Då kunde jag samtidigt passa på att handla lite nytt. Klänningar har jag tänkt mig ska bli sommarens tema. Tar inte så stor plats i resväskan.

No comments: