Monday, June 15, 2009

Turister på Manhattan


Lördagen kom och vi begav oss alla in till stan för att turista som proffsen gör. Dagen började med ett besök på Central Park Zoo, den djurpark som förekommer i Madagaskar. Vårt medlemskap i Bronx Zoo inbegriper även Central Park Zoo och eftersom vi har hävdat att vi har fem barn fick vi med oss ganska många in. Central Park Zoo är bara en bråkdel så stort som Bronx Zoo, men det är en liten lagom utflykt om man vill hinna med annat den dagen också. Barnen var lite besvikna över att vi varken hittade lejon eller zebror, men det finns nog mycket annat i filmen Madagaskar som också är påhittat.

Därefter begav vi oss till 2:nd Avenue för att äta lunch. Egentligen ville L gå till ett steakhouse, men de vi kunde hitta var alldeles för dyra för en familj på sex, så vi sökte upp det en klassisk pub där de serverade stora stekar. Det finns säkert även billiga steakhouse, men då bör man nog veta vart man ska innan.

På eftermiddagen gick vi på bio och såg Night at the Museum 2. Jag vet inte om det var för att jag inte går så ofta på bio, för att det var en imax-biograf eller för att filmen verkligen var bra. I vilket fall som helst, tyckte jag filmen var riktigt rolig. Särskilt om man ska se något som tilltalar alla åldrar. För oss passar det extra bra eftersom vi ska till Washington DC i sommar. Nu kanske även Olivia kan uppskatta The Smithsonian.

Som avslutning på dagen åkte min syster med familj upp i Empire State Building. Vi andra avstod denna gång, trots att det inte var mycket till kö. Jag hoppas på en ny chans med Magnus nästa vecka. 

No comments: