Monday, November 3, 2008

Yoga

Varje måndag förmiddag går jag på yoga. I alla fall om inget annat inträffar. Jag verkligen älskar och hatar det på samma gång. I början av passet är det så skönt att stretcha kroppens samtliga delar på alla möjliga olika sätt. Ungefär efter 20 minuter in i passet börjar smärtan. Kanske inte smärta på riktigt, men hiskligt jobbigt är det. 

Kroppen ska vridas och bändas i alla möjliga riktiningar, samtidigt som man ska stå med benen i 90 graders vinkel. Varje gång känner jag mig som ett barn som inte har gjort min hemläxa. Om jag gjorde detta varje dag, skulle det inte alls vara så här jobbigt. En dag i veckan är på tok för lite. 

Den här övningen ska jag göra varje morgon när jag vaknar, tänker jag alltid när det är något extra jobbigt. Då kommer det att gå lätt som en plätt nästa gång. 

Än så länge har jag inte gjort en enda hemuppgift.

4 comments:

Anonymous said...

Vet hur det är. Själv tog det ett tag men efter ett tag så satt rörelserna klockrent.
Kolla in en kropp i total harmoni:
http://85dagar.blogspot.com/2008/02/dag-37-yoga-och-massage.html
(scrolla ner en bit...)

Anonymous said...

... å dessutom: 3-6?!?

Kina Paulsson said...

Har C hittat någon Ashtangi Yoga i Stockholm? Finns vid Odenplan, tror jag.

Anonymous said...

Annars då? Har det hänt nåt i USA?