Monday, November 17, 2008

Galaplanering

Ikväll har det varit möte med Dobbs Ferry School Foundation. Vi var tio personer som samlades hemma hos en av medlemmarna för att planera nästa års Fundraising Gala.

Jag har aldrig känt mig så tyst i hela mitt liv. Jag, som oftast annars har en åsikt och gärna uttrycker den, bidrog inte med någonting på hela kvällen. 

Min erfarenhet av liknande evenemang är obefintlig, jag vet inte vad som är attraktivt för en amerikan att bjuda på i en auktion eller vilka objekt som brukar förekomma. 

Jag vet inte vilka företag i närområdet som kan vara intresserade av att sponsra evenemang, vad folk vill ha på sig när de går på fest i Dobbs Ferry eller hur man uttrycker klädsel i en engelskspråkig inbjudan.

Inte sedan jag försökte åka snowboard i Åre för sju år sedan har jag känt mig lika bortkommen och grön.  Men jag biter mig ihärdigt fast. Det känns som om jag har större talang för att anordna en gala än att åka snowboard.

No comments: