Wednesday, November 12, 2008

Födelsedag

Som ensamstående mamma med småbarn, är det vansinnigt trist att fylla år. Ingen som sjunger för en på morgonen och inga paket.

Med tonårsbarn i huset är det en helt annan sak. Jag har i och för sig en man numera också, men han är i Sverige hela veckan och kan inte bidra så mycket.

Barnen hade planerat morgonen i detalj. Olivia fick inte komma till min säng på natten, eftersom jag då skulle bli väckt i förtid när hon gick upp. Istället fick hon gå till Filippas säng och sova där. Vilket hon också gjorde.

Halv sju kom de till min säng, med presenter, frukost och sång. Allt jag kunde önska. 

Efter att barnen kommit iväg till skolan begav jag mig av för ett danspass på gymet. Därefter hann jag knappt med en dusch och en kopp kaffe innan det var dags för min present till mig själv, en ansiktsbehandling. Innan det var dags att hämta Olivia vid skolbussen hann jag dessutom med en lunch hemma hos en svensk kompis i Tarrytown. Det blev riktigt körigt ett tag.

På kvällen hade Filippa och Rasmus handlat middag som de lagade. Jag kunde bara sitta i soffan och sippa på lite vin. 

Jag har helt fantastiskt duktiga barn.

1 comment:

Anonymous said...

Vi förstår nu varför det inte gick att sjunga för dig i telefon från Albatera, du var inte hemma så mycket, men kolla telefonsvararen i alla fall.