Wednesday, November 26, 2008

Thanksgivinglunch

I morgon är det Thanksgiving och överallt i USA pågår förberedelser för denna, förhållandevis, okommersiella högtid.

Olivias klass har i dag haft Thanksgivinglunch, iscensatt av driftiga lärare och föräldrar. Alla som hade möjlighet bidrog med kalkon, cornbread, mashed potatoes, cranberry sauce, pumpkin pie mm mm.

Lunchen började med att barnen spelade upp en pjäs om de första pilgrimmerna som kom till USA med båten Mayflower. Barnen hade förberett sig genom att göra klassiska huvudbonader från pilgrimmernas tid. 

Efter skådespelet var det dags för Thanksgivinglunch. Mitt bidrag var Raw selleri sticks. Något jag hade valt med omsorg. Betydligt svårare att misslyckas med, än Cornbread och Pumpkin pie. Speciellt när man som jag aldrig tidigare har varit på en Thanksgivingmiddag.

En av flickorna blev ledsen för att hennes föräldrar inte var där och jag fick en flashback från alla de gånger jag inte har varit med, på grund av att jobbet har gått före. Jag känner mig privilegierad som kan delta utan att behöva känna press från annat håll.

No comments: