Monday, November 10, 2008

Måndag morgon

Folk frågar vad jag gör på dagarna och jag har alltid så svårt att svara på frågan. Så mycket, men samtidigt så lite.

Denna måndag morgon började med att jag förberedde veckans meny och skrev en inköpslista inför dagens matvarushopping. Därefter tog jag en promenad på Old Croton Aqueduct. 

Det var en underbar höstdag med strålande solsken. Lite kyligare än på länge men redan klockan nio på morgonen värmde de solstrålar som lyckas tränga sig igenom träden. Vårt promenadstråk är strålande vackert just nu. Marken är täckt av gula löv och i bakgrunden skymtar Hudson River och färggrant Pallisades. 

I vanliga fall brukar jag lyssna på WNYC när jag promenerar, men eftersom jag ligger i hårdträning inför lördagens operaföreställning, lyssnade jag på Madame Butterfly i dag. Det gick uruselt. Först började jag nästan gråta bara för att musiken var så vacker, sen började jag tänka på sonen och då började sånär ulka. Jag är nog ett hopplöst fall.

Efter promenaden hängde jag upp tvätt innan det var dags för dagens yogapass.

Jag har verkligen en talang för det här med att vara hemmafru.

1 comment:

Anonymous said...

Åh, vad härligt det låter!
här i Stockholm är det en gråmulen tisdagsmorgon. Skulle gärna byta kontoret mot en höstpromenad i solen. Kram Åsa