Tuesday, November 25, 2008

Nystädat

Ett nytt kapitel har börjat för mig här i USA. Jag ska förhoppningsvis börja jobba halvtid. Än så länge är inte mitt arbetstillstånd klart, men så fort det är det ska jag hjälpa till på ett svenskt företags ekonomiavdelning. 

De behöver någon med svensk redovisningserfarenhet och det har jag. Mina arbetstider kommer att vara förhållandevis fria och jobbet kommer att kunna utföras till viss del hemifrån. Jag behöver behöver alltså inte avsäga mig hela min nuvarande frihet.

En förutsättning för att att jag ska börja jobba är en städerska, vilket redan är ordnat. Min städning har skett skvättvis varje dag. På så sätt har det känts som om jag städar hela tiden, vilket naturligtvis inte är sant. Nu blir det städning sex timmar varje måndag och det bästa av allt är att det inte är jag som gör det. 

Mrs M var här i går för första gången och det känns underbart. Hela förmiddagen (förutom en timme på gymet) ägnade jag åt att plocka undan saker som låg på fel plats, byta lakan i barnens sängar och tvätta alla handdukar. På eftermiddagen anlände min hjälte och städade hela huset. 

I dag är allt rent och undanplockat och jag kan ägna mig åt att skriva blogg, maila och förbereda mig för mitt nya jobb. 

1 comment:

Anonymous said...

Låter underbart Kina! Jag funderar på detsamma men det kanske inte är tillåtet att ha städerska när man är mammaledig ;)