Wednesday, October 29, 2008

Sterling

Tjejer är sämre på att unna sig saker utan sina män, än vad killar är utan sina fruar. Enligt min egen empiriska undersökning. För att motarbeta detta har jag och några av mina vänner ett gemensamt konto. Varje månad sparar vi 200 kronor vardera på detta konto. Då kan det aldrig bli en pengafråga när det är dags att hitta på något kul tillsammans. Eftersom det har varit en del barnafödslar de senaste åren, har vi ändå inte lyckats komma iväg så ofta. Men däremot har vi haft desto mer pengar när vi väl kommer iväg. 

För 2,5 år sedan var vi på Mallorca. Då hade vi inte lyckats åka någonstans på tre år och hade således cirka 7 tkr var i kassan. Nu är det dags igen och vi har kommit på den otroligt smarta idén att träffas här i New York till våren, men att jag använder min del av pengarna till en träff i Köpenhamn i december. En av oss bor nämligen i Köpenhamn och de som bor i Stockholm kan flyga billigt med Sterling. Trodde vi!

Och så går Sterling i konkurs. Hur kan detta hända? För en stund såg jag framför mig att det bara skulle bli två av oss som träffades i Köpenhamn i december. Men så är det inte. Dessa fantastiskt, underbara, handlingskraftiga människor har redan hittat en ny resa med ett mer pålitligt flygbolag (om det nu finns några sådana). Stor eloge och många kramar till er!

2 comments:

Anonymous said...

Vi skulle behöva namnet på det mer tillförlitliga flygbolaget när vi ska hem till Sverige i april. Har redan varit "smarta" nog att boka Sterling då. Hela Costa Blanca verkar vara fullt av frustrerade människor som antingen har bokat resor för sig själva eller sina nära och kära på Sterling nu under novemberlovet så vi har antagligen klarat oss rätt bra ändå.
Medelhavet var också rätt fint idag tycker mor med moatjé.

Anonymous said...

När det finns en fantastisk, underbar och handlingskraftig kvinna i New York som flyger hela vägen över Atlanten för en helg i Köpenhamn, då kan inte en konkurs stoppa oss andra.