Thursday, October 30, 2008

Madame Butterfly

Nu är det bara två veckor kvar tills vi ska gå och se Madame Butterfly på The Metropolitan Opera. Det är därför hög tid att börja öva.

Den här gången ska jag gråta vackert. Jag ska gråta som Cher gör i Mångalen när hon ser La Bohème. Tårarna ska sakta trilla ner för kinden, medan resten av ansiktet är totalt oberört. Inte som förra gången jag såg Madame Butterfly. Det är inte vackert att gråta ulkandes. 

Därför har jag tänkt förbereda mig. Om jag samtidigt som jag lyssnar på den vackra musiken, framkallar bilden av hur hon lämnar bort sin son och då abrupt tänker - Det är bara opera, då kanske jag lyckas vänja mig vid tanken.

Eller är det tvärtom. Det är kanske om Chers prestation jag ska tänka - Det är bara film. Ingen kan gråta så vackert i verkligheten.

2 comments:

Anonymous said...

Denn som ändå fick sitta bredvid dig o gråta cheer är min stora fantasi kärlek, hur hinns allt med
här har denn första snön fallit o vi förbereder oss för älgjakt nr2
kramar från oss Malung

Kina Paulsson said...

Här ska det bli 17 grader i eftermiddag och solen lyser från en klarblå himmel. Perfekt för eftermiddagens Halloweenfestligheter. Känns långt ifrån snö, men det kan vända snabbt. Lycka till på älgjakten.
Kram Kina