Sunday, October 19, 2008

Pumpkin Fair

I lördags hade jag premiär som volontär inom PTSA (Parent Teacher Student Association). Springhursts föräldraförening anordnade Pumpkin Fair och vi föräldrar förväntades ställa upp efter bästa förmåga. 

Med risk för att avvika för mycket, vågade jag mig inte på att bidra med bakverk, utan ställde istället upp med min tid på plats. Efteråt var jag glad för mitt beslut när jag kunde inspektera alla avancerade cupcakes. 

Klockan 8 på morgonen var jag där och hjälpte till med att ställa upp bord, sortera blommor till pysselförsäljningen och lite annat smått och gott. Som vanligt vid sådana här tillfällen var det några initierade som sprang som tättingar och vi andra som stod lite handfallna och inte riktigt visste vad som skulle göras. 

Klockan tio började festen och då var min uppgift att sälja mat. Skönt att ha en plats och en tydlig uppgift. På två timmar sålde vi cirka 100 Hot Dogs. Med tanke på att det var timmarna mellan 10 och 12 på dagen, tycker jag att det var bra jobbat. 

De andra i familjen ankom vid 11-tiden och Olivia tyckte att det var toppen att få prova på ponnyridning och titta på roliga djur såsom getter och lamadjur, medan de större barnen hade fullt sjå att se lagom ointresserade ut.


No comments: