Saturday, October 4, 2008

Lördagmorgon

En vanlig lördag morgon hos familjen Paulsson vaknar Magnus alltid först. I början undrade jag vart han tog vägen när han försvann ur sängen runt sju och inte kom tillbaka igen. Nu vet jag att han går ut och springer. Magnus är hopplöst morgonpigg. Å andra sidan är han lika hopplöst kvällstrött. 

Jag ligger kvar i sängen under vårt tjocka duntäcke. Det är kallt nu. Ute är det kanske 10 grader på morgonen. I vårt sovrum är det runt 19 grader. I lägenheten blev det aldrig under 21 grader så för oss är 19 grader riktigt kyligt. 

Eftersom även jag numera går och lägger mig tidigt på kvällarna, går jag sällan upp efter åtta. Det känns bra att förbereda frukost i lugn och ro. Strax före nio kommer Filippa ner. Hon har match klockan 11, men ska samlas redan kl 10. Hela familjen har lovat (hotat?) att komma och titta. Magnus har hittills inte sett en enda av barnens matcher.

Efter en lång frukost är det dags för hela familjen att packa in sig i bilen för att titta på Filippas match. Vi kommer precis i lagom tid för att se Filippa göra dagens första mål. Strax efter gör hon även matchens andra mål. En av åskådarna, en kille i Filippas ålder, frågar om jag är Filippas mamma. Han berättar stolt att han går i samma engelskaklass som Filippa. På så sätt får även han en del av äran.

Matchen slutade 3-2 till Filippas lag och vi kunde pusta ut. Trots den starka inledningen blev det en spännande match.

3 comments:

Anonymous said...

Kul Filippa, visa alla var skåpet ska stå! :)

Snart ses vi!!

Kram

Anonymous said...

Grattis Filippa! Eller är det Philippa nu? Tror att du skriver under dina kommentarer med p:?
Mormor och Bengt gläds åt dina fina insatser på fotbollsplan.

Anonymous said...

Nja, det är nog varje morgon jag är uppe först. Men om ni visste vad skönt det är tidigt på morgonen innan alla är uppe!
Husfar