Wednesday, September 24, 2008

Wave Hill

Som den hemmafru jag numera är, tycker jag att det räcker med två aktiviter per dag. I dag har jag haft tre och nu är jag helt slut.

Förmiddagen spenderade jag tillsammans med min underbara granne Mrs T på en av dessa dolda juveler som alltid finns i en storstad, men som du inte vet om, om du inte känner någon på plats. Wave Hill är ett gammalt lantgods med en fantastisk trädgård som sedan 1960-talet ägs av New York City. Godset ligger med utsikt över Hudson River i den rika delen av Bronx, Riverdale. Förutom trädgården, finns dessutom en cafeteria och ett galleri.














På eftermiddagen var det dags för Olivias balett. Hon är bedårande i sina rosa balettkläder och med knut i håret, men tyvärr vill hon inte låta fotografera sig. 

Efter middagen hade Dobbs Ferry High School Back to School Night. För att göra en lång historia kort, har jag i två timmar och 20 minuter rusat mellan åtta olika klassrum och lyssnat på lika många lärare som berättar om sin undervisning. Att tänka på att barnen gör detta sex timmar om dagen, fem dagar i veckan, gör att jag blir ännu mer imponerad av dem.

3 comments:

Anonymous said...

Härligt som vanligt att läsa om hur ni har det. Mormor och Bengt njuter och imponeras också av barnens fantastiska förmåga att anpassa sig i det nya landet! Synd att vi inte fick se Olivia i balettkläder! Kanske vid nästa uppträdande...

Anonymous said...

Hej Kina, jag lunchade med Annette på i dag som tack vare detta äntligen hittade ett par dyra men snygga stövlar på Rizzo på vägen tillbaka till OTW!
Tur att jag bjöd på lunchen (Wedholms)!
Dessutom berättade hon om din mycket välskrivna och underhållande blogg. Jag håller med, jättekul att läsa om er och USA. Jag känner igen en del från Stinas och mina månader i New York. Alla små vardagssaker som ändå kan skilja så mycket mot Sverige. Och så checkblocket förstås! Ha det bra, kram, Anders

Kina Paulsson said...

Tack Anders, det värmer verkligen! Särskilt när det kommer från ordets väktare :-) // Stor kram