Friday, September 12, 2008

Syltburkar

I vår fantastiska Hardware store som jag tidigare har berättat om, finns precis allt man kan önska. I går upptäckte jag att vi saknade en mycket viktig sak, om vi någonsin önskar kalla oss amerikaner. Nämligen en Sport Chair. Jag kallade det först för Camping Chair, men det visade sig vara helt fel. 

Minst två Sport Chairs har alla amerikanska familjer. Inte så konstigt egentligen eftersom barnens sportarenor saknar läktare. Då tar man helt enkelt med sig sin egen stol, därav namnet. Numera innehar Familjen Paulsson två stycken Sport Chairs.

I vår Hardware store noterade jag en annan sak. Ett helt parti med vad jag först trodde var syltburkar, men som visade sig vara tomma syltburkar. Var i Sverige går man om man vill köpa ett flak tomma syltburkar till sin plommonsylt? 

Hur kommer det sig att det land som har fått flest Nobelpris samtidigt så ömt vårdar de gamla traditionerna? Jag får inte riktigt ihop det, men troligen finns det ett samband.

Våra Sport Chairs invigdes slutligen i kväll när Filippas lag vann med 1-0 över Valhalla, i hällande ösregn.

2 comments:

Anonymous said...

Kina, varfor kopte ni budgetversionen? Jag ser varken inbyggt paraply, kylvaska eller fotpall. Men jag tycker mig se drinkhallare, som tur ar.

Vi ar daliga amerikanare, vi ager inga sadana stolar. Vi ar de enda pa skolpicknickarna som sitter pa filt i graset. Inte att rekommendera i regnet pa sportmatcher.

Kram, Kamilla

Kina Paulsson said...

Magnus var chockad nog över storleken på de stolar jag köpt. Men å andra sidan är det inte han som ska titta på ett par matcher i veckan. Jag kan verkligen rekommendera ett par. De är supersköna.

Kram Kina