Monday, September 29, 2008

Sverigebesök I

I helgen har vi haft vårt första Sverigebesök. Vänner till Magnus hade tillbringat tre dagars semester på Manhattan och behövde ett par dagar på sig att kyla ner kontokortet innan hemresan. När de kom, trodde jag ett tag att de planerade att flytta in, men insåg senare att det var tre dagars intensiv shopping de släpade in i vårt hus.

På lördagen gjorde vi misstaget att ta med våra vänner till vår finaste galleria här i Westchester, Westchester Mall i White Plains. Har man väl blivit biten av shoppingflugan är det näst intill omöjligt att sluta och vi återvände hem med ytterligare ett dussin kassar. Ett par av påsarna var faktiskt mina och Magnus. Dessvärre ingenting till Olivia, vilket hon var mycket upprörd över. Livet kan vara mäkta orättvist ibland.

Vi hann även med en tur till Stew Leonard's, vilket jag tidigare har skrivit om. Där är Halloweenskyltningen i full gång, med pumpor och halmdockor i alla möjliga storlekar. Jag insåg att jag redan har börjat tappa den svenska blicken. Inte förrän våra svenska vänner tog fram kamerorna och började fotografera utbudet insåg jag det exotiska i synen.

1 comment:

Anonymous said...

haha, men nåra påsar var faktist till mig också :P