Monday, September 8, 2008

Mobiltelefoner

Ytterligare en punkt på listan kan äntligen bockas av. Filippa och Rasmus har fått mobiltelefoner (och jag har fått en ny).

Vi ville vänta tills skolan började, för att reda ut om någon särskild operatör var vanligare än andra. I vår grannstad Irvington har alla på hela skolan Verizon och då är det inte så lämpligt att själv komma med AT&T. Att ringa inom operatören kostar nämligen ingenting. 

I Dobbs Ferry visade det sig gå lika bra med såväl Verizon som AT&T vilket jag var extra glad för. Endast AT&T har nämligen iPhone, och en iPhone ville jag ha. 

Att köpa mobiltelefon, när man också ska lägga upp nytt abonnemang, går nog aldrig fort, vilket land man än befinner sig i, men efter ett par timmar var vi äntligen försedda med varsin mobiltelefon. Eftersom vi är nya i landet och saknar kredithistoria, fick vi lägga upp en ansenlig deposition, men den ska vi förhoppningsvis få tillbaka om ett år. 

Nu kan jag äntligen nå barnen igen. Tänk så van man är att alla alltid har mobiltelefoner.



5 comments:

Anonymous said...

Maila gärna era nya mobilnr och om F+R har några mailadresser.

Kram Sussi

Anonymous said...

Grattis till din iPhone! Da raknar vi dagarna tills Magnus skaffar en.

Kram Kamilla

Kina Paulsson said...

Vi får se om han lyckas behärska sig. Jag tycker att han kan nöja sig med sina nya solglasögon :-)

Anonymous said...

Hej jag blir imponerad av ditt skrivande man behöver varken expressen eller tvn så dom är nu sålda och vi har köpt en storbilds dator där vi alla samlas och läser familjen paulsson wieselgrens liv idubbs ferry själv skall jag gå ut i trädgården och påbörja lite höst arbete här är vissa löv redan orangefärgade och det ryker om vattnet när vi tar upp näten på mornarna PS hur går det för magnus han är väll fortfarande där eller har ni inte setts sen ni kom dit? er adress kan vara bra att ha i plånboken kramar Hans

Kina Paulsson said...

Underbart Hasse! Hoppas att du gjorde vinst på affären :-)
Magnus ser vi då och då, men han missar det mesta av våra vardagsbestyr. Vi får se om han gör slag i saken och gästbloggar om sitt liv på Manhattan.
Självklart ska du få våra adresser. Jag mailar. Våra löv är fortfarande gröna, men det kommer att vara en explosion i färger här i november, så då kan ni komma hit, lagom till att era har ramlat av.
Kram Kina