Thursday, February 26, 2009

Galahysteri

DFSF's Gala är om drygt en vecka och det börjar bli hysteri. I dag ska alla donationer vara inne och jag ligger lite efter. Jag träffade donationsansvarig som hastigast i dag på förmiddagen för att överlämna så mycket jag kunde. Tyvärr saknades en del uppgifter och jag fick sitta och skämmas.

Egentligen skäms jag inte så mycket. Jag har gjort mitt bästa utifrån de kunskaper jag har haft. Tyvärr är det där det brister. Mina kunskaper om såväl slutresultatet som vägen dit är alltför bristfälliga. 

En av mina svaga sidor är dessutom att jaga på andra. Jag kan skylla på att det beror på att jag förutsätter att alla gör sitt bästa hela tiden och därför inte tror att det ska behövas. I själva verket kanske det beror på något helt annat. Till exempel att jag inte vill vara besvärlig. Nu har jag i alla fall sonat mitt brott och jagat desto mer.

Förhoppningsvis ska alla uppgifter nu vara överlämnade så att jag utan dåligt samvete kan gå till kvällens förberedelsemöte.

No comments: