Wednesday, February 25, 2009

Arbetstillstånd

Mitt arbetstillstånd har kommit och på fredag ska jag börja jobba. Hur mycket jobb det kommer att bli vet jag inte än. Med tanke på all tid jag spenderar utan vuxenkontakt nu när Magnus är mycket i Sverige, är jag glad åt att komma ut lite. 

Eftersom jag vet att jag kommer att ha mindre fritid framöver, tänker jag bara göra sådant jag vill göra fram till fredag. I dag har jag läst det tjocka manuskriptet i flera timmar. Förutom när jag tog en promenad i solskenet eller surfade efter lägenheter. 

Framåt eftermiddagen försvann internet här hemma och kris utbröt. Självklart är det mer än pinsamt att vara beroende av internet, men så är det. Ofta av rent praktiska skäl, t ex för att hitta tågtidtabeller. Tack och lov ordnade det till sig av sig själv.

No comments: