Tuesday, February 3, 2009

Ännu mer snö

I natt hade det snöat ett par centimeter. Jag har nu lärt mig att tillplattad snö är svårskottad snö och skottade därför bort det lilla snötäcket. Till och med borstade bort det sista snölagret för att undvika halka. 

Efter snöskottningen åkte jag till gymet och under tiden började det snöa igen. Nu har det snöat konstant i 3,5 timme och det ligger betydligt mer än ett par centimeter på marken. Innan det är dags för Olivias simlektion i eftermiddag måste jag därför skotta igen. Behöver jag säga att jag är less på att skotta snö? Man kan tycka att jag gnäller över lite, men vår uppfart är väldigt, väldigt lång.

Mitt tidigare inlägg om att amerikanens brist på vinterkläder beror på att det inte är vana vid kallt väder, stämmer alltså inte. Det måste finnas någon annan anledning till varför de går i lågskor året runt och vägrar gå ut om det är under noll. Jag tror att de bara har valt att vägra anpassa sig till kylan och snön. 

2 comments:

Anonymous said...

Min kära dotter, du får små händelser och dagliga incidenter att verka så spännande och intressanta. Jag funderade igår på hur det skulle se ut om jag i en blog skrev: ”Vi tog tåget till Murcia och promenerade genom den stora staden. Handlade några saker på Corte Inglés och gick så småningom in på en trevlig restaurang i närheten. Tog därefter tåget tillbaka till Albatera”. Nej jag inser att din talang har nog inte kommit från mig!!

Kina Paulsson said...

Tack, ert stöd betyder mycket.
Kram