Tuesday, September 15, 2015

Rosh Hashanah

Här i New York firas just nu det judiska nyåret. Förtydligande, vi firar inte men skolan är stängd i två dagar. Efter världens längsta sommarlov tycker jag att det räcker nu. Till och med Lilla O tycker att det räcker med ledighet.

Efter allt slit med flytt, banker och bilar är jag trött och vill ha vardag. Ett barn hemma ställer krav på sysselsättning och engagemang. Mitt engagemang har tagit slut. I går fick jag lite fart genom att vi bjöd över vänner på lunch. Flera timmar spenderade vi på vår uteplats i det sköna vädret.

I dag köpte vi oss lite energi genom att införskaffa en kontorsstol till Lilla O och nya lakan till föräldrarna. Fast egentligen vill jag bara göra som katterna - krypa ihop i soffan och slöa. Jag tror att det är dags för mig att skaffa gymkort.

No comments: