Thursday, September 17, 2015

Cykling

Nöjt berättar jag för Pappan om att jag minsann har lämnat in hans skor till Midnight Run.

P: "Men det saknas ju två vänsterskor, det har jag ju sagt"
Jag: "Va? Har du sagt det? Har jag inte hört. Neej, så pinsamt!"

Som tur är hittar jag snabbt de saknade skorna i en kartong i källaren och cyklar iväg så fort morgonen tillåter för att reparera mitt misstag.

Just det, jag cyklar. Låter helt normalt när det sägs på svenska i ett svenskt sammanhang. Jag har cyklat hit och dit i hela mitt liv. Men i Dobbs Ferry cyklar man för att motionera. Punkt. Visst finns det ett och annat undantag som bekräftar regeln, men de är oftast män. När jag kommer på Main Street med min cykel för att göra ett ärende kunde jag lika gärna gå omkring med rosa krinolin och gigantisk hatt.

Men jag kan faktiskt inte bry mig mindre. Inte för att jag är den som älskar att sticka ut, men jag älskar att cykla.

2 comments:

Unknown said...

Hoppas frun använder hjälm 😀

Kina Paulsson said...

Enligt lokala regler måste även vuxna ha hjälm och är det något jag är så är det laglydig.