Wednesday, September 9, 2015

Komplicerat förhållande

Min GPS och jag har ett komplicerat förhållande. Vi kan inte klara oss utan varandra, men samtidigt driver hon mig till vansinne ibland. Och jag tror att det är ömsesidigt. Hon finns där för att hjälpa mig att hitta bästa och snabbaste vägen från A till B, men vi kan ha helt olika uppfattningar om vad det innebär.

Igår var jag än en gång på IKEA i Paramus New Jersey för att hitta något som kan skapa bättre ordning i vårt hem. Några minuters bilväg från IKEA ligger en Apple store som jag tänkte svänga förbi på vägen hem. Att några minuters bilväg kan förvandlas till 15 minuters omväg och sluta med att jag åker via Tappan Zee Bridge hem istället för George Washington Bridge utan att passera Apple Store, lägger jag helt och hållet på min GPS.

Det var kylig stämning ett tag i bilen mellan mig och Ms Navigator kan jag meddela. Men jag måste ge henne att det är en ganska snabb väg trots att den är längre. Och vem behöver en fysisk Apple store, allt finns ju online.

No comments: