Monday, May 11, 2009

Utpumpad

Det som jag trodde att jag skulle göra mest av när vi flyttade hit, träna, har det blivit lite si och så med. Inte så att det går månader mellan träningspassen, vanligtvis inte ens veckor, men hysteriskt mycket har det inte heller blivit. 

För att råda bot på det hängde jag i morse med min kompis K på ett "Total Body Conditioning" pass. Det är precis som det låter, ett träningspass för hela kroppen. Vår instruktör var som en Jane Fonda 2.0 med en fantastisk energi. Trots att jag tittade på klockan ett antal gånger under passet och ifrågasatte om jag verkligen skulle stå ut hela tiden ut, kommer jag definitivt att gå nästa vecka. Det finns en underlig tillfredsställelse i att vara totalt utpumpad.

Planen för eftermiddagen var att åka till Bronx Zoo tillsammans med en vän i New Jersey (en amerikansk tjej som är gift med en före detta kollega till mig). Avsikten var att vi skulle träffas där klockan tre. Nu blev denna date lite försenad eftersom jag var tvungen att köra hem Rasmus från skolan först. Han är fortfarande inte bra i sin fot, även om han lämnade kryckorna hemma.

En timme fick vi i alla fall tillsammans på Bronx Zoo och den tillbringade vi i sin helhet inne Children's Zoo. Ungefär som Lill-Skansen, men helt annorlunda. Eftersom vi är medlemmar behöver vi inte betala för att gå in och en timmes besök känns då helt OK.

No comments: