Tuesday, May 12, 2009

Uppskattning

I den här delen av världen finns det ingen måtta på hur mycket uppskattning som visas. När det är Mors Dag förbereds det i veckor innan och varenda restaurang är uppbokad långt i förväg. Alla Hjärtans Dag likadant. När man har barnkalas ska tackkort skickas till alla efteråt för att tacka för presenterna och troligtvis ska man sedan skicka ett tackkort och tacka för kortet. 

Förra veckan var, som jag tidigare berättat, Teacher Appreciation Week. Då var det lärarnas tur att uppskattas. I Olivias klass lagades det som sagt mat till fröknarna. Men inte var det nog med det. Vi har även haft insamling till presenter.

I dag, lite försenat, var det presentutdelning i klassen och vi föräldrar var inbjudna för att delta. Det enda jag visste var att vi hade samlat till en bok, men jag visste inte var det var för bok. Boken visade sig vara en helt underbar sagobok författad av en av klassföräldrarna, tillägnad Olivias fröken. 

Jag kan inte med ord beskriva, men det är fantastiskt vad man kan åstadkomma med iPhoto, Apple och mycket fantasi. Boken var en sagolik berättelse om Olivias klass och deras fröken. Barnen hade bidragit med teckninar och foton av sig själva.

En helt perfekt present till en perfekt lärare och nu är jag sugen på att göra en bok själv.

2 comments:

Anonymous said...

Du har ju verkligen stoff till en bok själv - under det här året i New York har du fått så många erfarenheter och varit med om så många intressanta episoder händelser att det räcker till flera böcker! Och dessutom har du förmågan att på ett fantastiskt medryckande och beskrivande sätt återge vad som sker runt omkring dig. Många avundas dig nog och din blogbeundrarskara är stor.
Säger din stolta moder från en liten stuga i Roslagen, där det inte händer så mycket men bofinken sjunger vackert och häggen är underbar!

Anonymous said...

Kina, hur ska vi överleva Sverige efter att ha fått vara del av detta? Varje gång jag försöker komma på vad som är bra med Sverige, kommer jag samtidigt på 10 grejer på samma tema som är bättre här... Just nu har jag kommit på att det är bra att det på Ica finns en lång hylla med amerikansk mat... och att de på Pocket shop går att köpa amerikanska böcker... och att SAS flyger till NY varje dag... /my