Thursday, May 14, 2009

En sak i taget

Ibland förleds jag att tro att jag är en "multi task woman". En som utan problem har flera bollar i luften men aldrig andan i halsen. Det är jag inte.

Så fort jag lämnar ett rum glömmer jag helt bort det som har påbörjats där inne. Om jag har satt potatis på spisen och går upp för att stryka medan vattnet kokar upp, kommer jag att stå och stryka tills det luktar bränt potatisvatten i hela huset. Ringer telefonen medan jag stryker kommer jag garanterat att glömma bort att jag har strykjärnet på. 

Jag vågar inte ens tänka på om det är en personlighetsfråga eller om det är början på något värre. Säkrast att se det som ett karaktärsdrag och anpassa sig därefter.

2 comments:

Unknown said...

KIna, du är inte ensam.
Kram Ulla

lillsyrran said...

Här är en till!