Friday, May 22, 2009

Opera på verandan

Olivia och jag hämtar upp min svenske vän och före detta kollega, just nu boende i Los Angeles, men på jobb i New York, vid tågstationen på eftermiddagen. Vi åker direkt hem och tar en kaffe på vår underbara, nystädade veranda. 

När man sitter på verandan en solig eftermiddag är det precis som att befinna sig i ett mer tropiskt land. Verandan är såsom utskjuten i en grön djungel och även fåglarna känns mer indiska än amerikanska. Har man sån tur att man dessutom slipper lövblåsarna i trädgårdarna runt om, är det en närmast himmelsk upplevelse där ute.

Efter en stund lämnar jag T i grönskan för att utföra några ärenden och lagom till att jag kommer tillbaka är det dags för rosévin och lite snacks. Därefter blir det grillning, vin och opera samt lite mer vin, lite mer opera och en del förtroligheter. 

Lagom sent går vi och lägger oss för att orka upp till gymet nästa dag båda två. Så fort Olivia är avlämnad vid skolbussen beger vi oss iväg till NYSC. Jag för Pilates och T för en stund ute i gymet. Därefter mer kaffe och opera på verandan innan det är dags för T att lämna hemmafrutillvaron för ett mer normalt stadsliv.

2 comments:

Jonas Jonasson said...

Det var väl en himla trevlig liten berättelse. Tack för den.

Anonymous said...

Jag längtar efter fler berättelser! Kram Ulla