Thursday, April 9, 2009

Välsminkad

Med en familj på nio personer är det inte så lätt att få tid över för att skriva på en blogg. Därav mina sporadiska inlägg på sista tiden. 

Tisdagen var veckans sista skoldag och medan Filippa var i skolan tog jag våra besökare till Westchester Mall i White Plains. De ville besöka Victoria's secret, vilket finns där plus många andra trevliga affärer. Tjejerna försvann genast på sitt håll och återigen befann jag mig i ett köpcentrum ensam.

En uppgift hade jag med mig. Att köpa påfyllnadstvål på Restoration Hardware, där de har dunkar med fantastiska tvålar. Inte så billigt, men bra. Denna uppgift gick upp i rök samtidigt som jag steg in på Nordstroms och haffades av en sminkdemonstratris från Trish McEvoy. Hon frågade om jag ville bli sminkad och jag nappade i ett infall av spontanitet. 

Väl i stolen kände jag mig som huvudrollsinnehavaren i en TV-shopreklam. Sminkösen sprutade ur sig floskler och dammade friskt över mitt ansikte med diverse krämer och puder. När hon smetade på läppstiftet, tittade hon inte ens och jag vet fortfarande inte om det var meningen att konturerna skulle vara lite lösa.

Fångad i denna fälla insåg jag att jag aldrig skulle komma ur detta med mindre än att köpa åtminstone ett litet läppglans. Resultatet blev inte så tokigt och jag köpte såväl läppstift (något jag faktiskt var ute efter) och en "bronzer". Jag antar att de kommer att göra sig bra till mina nya skor. Inte visste jag att det var så dyrt att ha fyra tonårstjejer på besök.

No comments: