Monday, April 6, 2009

Outlet

Ingenting i New York är mer känt och kärt för svenskar än Woodbury Common, så även för 16-åringar. Medan husets barn var i skolan tog jag därför med mig våra besökare upp till Central Valley, NY för ett besök på USA's mest kända outlet.

När jag ändå var där kunde jag inte låta bli att slå till på ett par nya skor. Jag har länge önskat mig ett par Jimmy Choo och nu hittade jag ett par av precis det klassiska snitt jag har letat efter, till halva priset. Jag säger som tjejerna - oj vad mycket pengar jag tjänade.

Tyvärr (inte för mig, jag hade redan tröttnat) var vi tvungna att bege oss hemåt redan halv ett, för att hinna plocka upp Olivia vid skolbussen. Tjejerna hade fått blodad tand och vill åka tillbaka en gång till. 2,5 timme ansågs vara alldeles för lite. Nästa gång får de ta sig dit på egen hand och det är frågan om det är värt $30 och 2x2 timmars resa. 

3 comments:

Anna said...

supersnygga, grattis!!

Kina Paulsson said...

Tack! Nu är det enda som behövs en fest så att jag får använda dem.

Jonas Jonasson said...

Ja, oj vad mycket pengar du tjänade. Du är en ekonom helt i min smak! I min gröna ungdom åkte vi på helgen till Köpenhamn för att dricka 200 öl till halva priset. Att vi inte var miljonärer före 20 års ålder kan jag än i dag inte riktigt begripa. Tågbiljetten var visserligen inte gratis, men ändå.