Wednesday, April 22, 2009

Senior Academy Award

Ikväll har det varit Senior Academy Awards på High School. Galan arrangerades av eleverna för eleverna och priser utdelades i allsköns kategorier: Most Huggable, Nicest eyes, Most Studious, Most Likely to be on a Reality TV Show mm mm. Varje kategori presenterades som sig bör av olika personer. Filippa och Rasmus var utsedda som presentatörer i kategorin "The Jetsetters", vilket var anledningen till att Olivia och jag var i publiken. Priserna utdelades bara till seniors (12-or), Filippa och Rasmus är junior (11:a) respektive freshman (9:a).

Eftersom jag har ägnat de senaste kvällarna åt att redigera film, hade jag med mig filmkameran. iMovie har gjort mig lite styv i korken. "Det här med film är nog min grej i alla fall" har jag tänkt ett par gånger. Men, men Högmod går före fall, som man säger.

För att vara säker på att tekniken skulle fungera, testade jag kameran vid flera tillfällen. Ljuset tycktes OK, jag satt perfekt och för att vara på den säkra sidan satte jag igång kameran i tid. Då händer det - zoomen fastnar. Det har hänt förut och jag vet fortfarande inte varför det händer och hur det försvinner om man inte stänger av kameran. Istället för att kallt starta om kameran, använder jag hela Filippa och Rasmus "uppträdande" till att försöka få ordning på zoom-knappen samtidigt som jag filmar. Resultatet blev bedrövligt. Ljudet kom med, men för övrigt inte mycket annat.

Lagom till att vinnarna i kategoring annonseras, startar jag om kameran och får åtminstone ett vettigt klipp.

No comments: