Wednesday, April 1, 2009

Trafiken igen

Nu har jag varit väldigt mycket pro USA och mot Sverige på sistone känner jag. Bara för att jämna till lite vill jag därför berätta hur vansinnigt trött jag är på trafiken här i New York City-området. Jag har sagt det förut och ska därför inte bli långrandig, men jisses så många galningar det finns. 

I går passerade jag en stor olycka i motsatt riktning (tack och lov, annars hade jag knappt hunnit hem till skolbussen) på Hutchinson Parkway. På olycksplatsen fanns minst fyra ambulanser och fem polisbilar, men exakt vad som hade hänt hann jag inte se. Olyckan hade skett på en raksträcka, ingen påfart eller avfart i närheten och bra väglag. Man borde alltså kunna vara lite frågande till hur en olycka kunde hända just där och då. Om man inte vet hur illa folk kör. Då blir man inte det minsta förvånad. 

No comments: